Jednym z dostępnych w panelu Google Search Console widoków jest sekcja "Wygląd w wyszukiwarce". Dostępne w tym dziale informacje w jasny sposób prezentują, w jaki sposób roboty Google renderują i interpretują dane dostępne w serwisie, co może wspomóc pozycjonowanie lokalne i globalne.
Dane uporządkowane
Jeśli w witrynie użyte są znaczniki mikrodanych, w tym raporcie uzyskamy informacje o zbadanych znacznikach oraz o ewentualnych błędach, które zostały znalezione. Prawidłowo zinterpretowane przez Google znaczniki pozwolą na wyświetlenie m.in. fragmentów rozszerzonych lub innych danych w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chodzi o czynność, jaką jest pozycjonowanie i optymalizacja strony www to istotne jest, aby dane strukturalne były użyte prawidłowo i bez błędów, dlatego warto przeanalizować ten raport. Prawidłowe użycie znaczników mikrodanych można również sprawdzić pod adresem https://search.google.com/structured-data/testing-tool
Karty informacyjne
W tym raporcie uzyskamy informacje o ewentualnych problemach w danych strukturalnych, które dotyczą wyników z elementami rozszerzonymi. Jeśli takie dane zostaną przez Google wykryte, wyświetlą się wykresy i tabele z wynikami.
Marker danych
Marker danych pozwala w łatwy sposób oznaczyć daną podstronę jako konkretny rodzaj treści - np. artykuły, produkty, wydarzenia. Dzięki temu roboty wyszukiwarki mogą w prostszy sposób zrozumieć dostępne w serwisie dane. Używanie markera danych nie wymaga modyfikacji w kodzie strony, gdyż wystarczy jedynie zaznaczyć myszką wybrane elementy na stronie.