Google Search Console dostarcza bardzo wiele ważnych informacji istotnych, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron. Z tej uwagi weryfikacja promowanej domeny jest jednym z pierwszych elementów wykonywanych podczas promocji. Poniżej przedstawimy opis jednej z jego kategorii a mianowicie kwestię ruchu związaną z wyszukiwaniem.
Opis
W sekcji tej znajdują się kilka istotnych informacji, niezbędnych jeżeli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron.
Pierwszym z nich jest "Analityka wyszukiwania" w której znajdują się dane o liczbie wyświetleń, kliknięć, średnich pozycjach poszczególnych wyrażeń oraz współczynniku CTR – ilość kliknięć w stosunku do liczby wyświetleń serwisu. Dane te można dowolnie pofiltrować według zapytań, stron, krajów, zakresów dat oraz typów wyszukiwań.
W kolejnej sekcji mamy informacje o linkach prowadzących do naszej witryny. Przedstawione są dane o domenach linkujących, na jakie podstrony prowadzą odnośniki oraz o używanych anchorach.
Kolejną prezentowana informacją są linki wewnętrzne na serwisie. W ten sposób możemy sprawdzić czy struktura naszego serwisu jest prawidłowa i czy roboty wyszukiwarek mają dostęp do wszystkich istotnych podstron.
Sekcja "Ręczne działania" prezentuje informacje o karze ręcznej nałożonej na domenę w przypadku naruszenia wytycznych firmy Google.
W sekcji kierowanie międzynarodowe możemy zweryfikować poprawność atrybutów hreflang jak i ustawić kraj docelowy promowanej witryny.
W ostatniej sekcji możemy sprawdzić poprawność indeksacji witryny na urządzeniach mobilnych.
Podsumowanie
W Google Serach Console znajduje się wiele bardzo ciekawych informacji, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Jednakże należy wziąć pod uwagę także fakt, że część z nich może nie być pełna jak chociażby informacja o linkach prowadzących do strony.